Thursday, June 30, 2011

Wanita ini cipta helmet boleh dilipat...


Proses penciptaan helm ini seperti detikOto kutip dari autoevolution, Isnin (30/5/2011) didapat 
Jessica ketika dia kehilangan helmetnya. Dari situlah idea membuat helmet itu datang.


"Saya menunggang motor setiap hari ketika saya berkunjung ke Indonesia untuk pertukaran pelajar. 
Tapi saya harus membeli helmet dari pinggir jalan kerana helmet milik saya dicuri. 
Akhirnya saya harus membawa helmet itu setiap hari selama 5 bulan berikutnya dan saya
 ingin helmet itu boleh ditaruh di beg punggung," ujarnya.

Hasilnya, Jessica pun menciptakan Proteus yang dikatakan akan memudahkan para 
pemandu atau penumpang untuk membawa helmet yang dapat dilipat dan muatkan masuk 
ke dalam sebuah beg.


Bentuk helmet ini pada dasarnya sama dengan helmet open face yang sudah banyak beredar tetapi 
Jessica merancangnya untuk boleh dilipat dan di simpan


No comments:

Post a Comment